Podciąganie, Jim Wendler + Video

Artykuł dodał: epkie, 21 lutego 2011

wzięte z dziennika treningowego Jima Wendlera na elitefts.com

  1. Jeżeli nie jesteś w stanie się podciągać to albo jest kontuzjowany, tłusty albo słaby – i ani jedno nie jest dobre. Nie bez powodu Joe DeFranco traktuje podciąganie jako wyznacznik szybkości w bieganiu. Nie ma powodu żeby ktoś większy nie umiał się podciągać więc nie rób z tego wymówki.
  2. Zawsze podciągaj się używając różnych uchwytów. Nie trzymaj się tylko jednego czy dwóch. Podchwyt, nachwyt, neutralny, szeroko, średnio i wąsko. Używaj lin, piłek, ręczników – wzmocnisz chwyt. Nie bój się podciągać na nietypowych drążkach, łapiąc się różnych rzeczyt itp. – bądź silny na wszelkie sposoby i nie używaj pasków ułatwiających trzymanie się.
  3. Rób serię podciąganie między każdą serią wyciskania. To nie musi być dużo powtórzeń, ale robienie tego zwiększy objętość treningu podciągania nie zabierając dodatkowej energii i czasu na treningach. Nawet 1-2 powtórzenia między wyciskaniem poprawi siłę pleców.
  4. Używaj różnego tempa. Nie bój się trochę sobie pomóc ciałem, nie bój się też zrobić mniej powtórzeń albe bardzo dokładnie.
  5. Używaj podciągania jako rozgrzewka i trening – zaczynam każdy trening górnego ciała od pociągania. To polepsza ‘trakcję’ barków i pomaga się rozciągnąć, świetnie przygotowuje ciało na wyciskanie i zwiększa objętośc treningu. To nie ma być na maksa, rozgrzewka to rozgrzewka.

z innego artykułu kilka rzeczy

Podciąganie przekłada się na inne ćwiczenia górnego ciała, bo podciągając się spinasz większość mięsni górnego ciała i wzmacniasz chwyt.

Dużo wyciskania skraca mięsnie klatki, przyciąga łoptki do przodu i psuje posturę, podciąganie przeciwdziała temu.

Podciągając się staraj się ściągać łopatki, podciągać się plecami, nie bicepsem, odchylaj się do tyłu i przyciągaj do klatki, nie do głowy

Video

Jim Wendler z obciążeniem

Różne kombinacje

Dynamiczne podciąganie – dla grapplerów/mma


Skomentuj artykuł: