Dave Tate – Sukces na Siłowni

Artykuł dodał: epkie, 12 stycznia 2010

11 Najważniejszych rzeczy wg Dave’a Tate’a aby odnieść sukces na siłowni :

tłumaczenie epkie dla https://powerbuilding.pl

żródło:  chyba http://elitefts.com

Dave Tate:

Dave Tate

Daj z siebie wszystko na siłowni – Jak już ćwiczysz, to się nie obijaj.
Ciężka praca nadal jest cechą budowania siły.

Wierz w to co robisz, albo tego nie rób – To jest BARDZO ważne. Jeżeli coś robisz, to musisz wierzyć że to działa, inaczej tego nie rób.
Nie możesz myśleć ‘zobaczmy co się stanie’. Musisz wiedzieć że to zadziała. Nigdy nie zakładaj że coś może nie działać, bo wtedy najczęściej nie zadziała.

Konsekwencja – musisz być konsekwentny. Jako początkujący, czy zdajesz sobie sprawę że większość strongmanów, kulturystów, których podziwiasz byli konsekwentni przez ostatnich 10 lat i więcej? Ile znasz osób, które rezygnują po roku albo dwóch latach, gdy zrozumieli że odżywki czy koks to za mało żeby osiągnąć takie rezultaty? Dla większości to długa droga. Zrozum że nie czekają cię miesiące, ale lata treningu.
To jest trudne dla młodego pokolenia. Boją się ciężkiej pracy ale chcą efektów natychmiast. Powodzenia. A reszta niech pamięta że to długa droga.

Nastawienie = zero wymówek. Nastawienie jest wszystkim, ale jest czymś innym dla każdego. Co może być hardkorowe dla jednego, dla drugiego będzie głupie. […] musimy znaleźć co jest dobre dla nas.
Jednak jedno co jest ważne dla każdego to – ZERO wymówek.

Zmieniaj tylko to co trzeba zmienić – To jest jeden z najczęstszych błędów jakie widzę. Ludzie skaczą z jednego programu treningowego do drugiego, jeżeli jedna rzecz nie działa. Chcesz być lepszy w wyciskaniu, martwym ciągu, przysiadzie? Przysiad i martwy idą bardzo dobrze ale klatka nie idzie. Wtedy większość osób zmienia cały program, gdy powinni tylko załatwić sprawę wyciskania. Kluczem jest robienie nadal tego co działa, a zmiana tylko tego co nie działa.

Technika – to jest jeden z NAJWAŻNIEJSZYCH czynników. Omawiałem to z Markiem Bartleyem dzień przed seminarium. Zapytałem czemu uważa że każdy może przyjść do siłowni gdzie ćwiczą trójboiści i dodać 90-130 kg łącznie (przypisek: czyli do przysiadu, martwego, wyciskania) mimo iż nie umieli przeskoczyć o parę kg przez ostatnich kilka lat. Widziałem to setki razy w każdej siłowni gdzie ćwiczą trójboiści. Zobacz jak ćwiczą początkujący i zobaczysz o co mi chodzi – zero podpowiedzi co do techniki, jedynie krzyki nakręcające do wyciśnięcia więcej kg. To jest dobre, ale jednak nie pozwoli ci stać się silniejszym. Zobacz jak ćwiczą zaawansowani – jedyne co usłyszysz to podpowiedzi co do techniki. Oni rozumieją że minimalne załamanie techniki może prowadzić do nieudanej próby podniesienia danego ciężaru. Dlatego nie ważne po co ćwiczysz, to jeżeli chcesz więcej wycisnąć, zrobić większy przysiad czy martwy ciąg to znajdź siłownie gdzie ćwiczą trójboiści

Poświęcenie – Jak już mówiłem kilka razy, to nie jest łatwe. Potrzeba czasu, wysiłku i poświęcenia. Tego wymaga wszystko co robisz. Jeżeli myślisz że coś przyjdzie samo to musisz się jeszcze wiele nauczyć.

Naucz się siłowni – możesz czytać co tylko chcesz, ale najważniejsza nauka to ta gdy stoisz pod ze sztangą na plecach. O tym była mowa ponad 10 razy w trakcie seminarium. Mogę szczerze powiedzieć że 90% rzeczy o których wiem na temat treningu, nauczyłem się na siłowni. Nie mówię że nie czytałem o treningu. Mogę się założyć że przeczytałem więcej niż 90% osób którzy właśnie czytają ten tekst. Na dużo pomysłów wpadłem dzięki czytaniu. Gdy czytasz, najlepiej zbierać razem rzeczy, które mogą być przydatne w twoim treningu.

Trenuj z lepszymi od siebie – Wszyscy o tym wiemy, jednak mało kto to robi. Słyszałem więcej wymówek na ten temat niż jakikolwiek inny. Niektóre z wymówek:

  1. Nie mogę z nimi ćwiczyć bo mnie nie znają.
  2. Nie mogę jeździć tak daleko.
  3. Nie ćwiczą tam gdzie ja ćwiczę.
  4. Najpierw chcę być silniejszy.

Lista oczywiście może być dłuższa. W każdym razie jeżeli chcesz być lepszy, otaczaj się lepszymi od siebie.

Rób przysiad, wyciskanie i martwy – To ma największe znaczenie. Gdy szukałem wspólnych czynników sukcesu na siłowni, to ten właśnie zawsze się powtarza. Proste.

Nie dobieraj za dużego obciążenia – Gdy ćwiczysz na maksa musisz odpowiednio dobrać obciążenie. Nieudane próby się zdarzają, ale ogólnie staraj się tak dobierać obciążenia aby wykonać powtórzenie gdy ćwiczysz na maksa.

Podczas seminarium temat procentów, serii, powtórzeń, specjalnych ćwiczeń, cykli treningowych nie był nawet wspomniany. ANI RAZU. Mimo iż większość osób najwięcej czasu poświęca na to. Wszyscy myślą że w tym jest magia. Wszyscy o tym piszą, a tu NIC, u nas nikt z 4 osób z łącznym ponad stuletnim doświadczeniem w treningu nie uznał tego za ważny czynnik sukcesu na siłowni. Przemyśl to…


Skomentuj artykuł: